Školné na školách
Fakulty a univerzity, ktoré pre tento rok vyberanie školného zrušili:
- Ekonomická univerzita v Bratislave (platí pre všetkých študentov, ktorí štandardnú dĺžku štúdia prekročili alebo študovali na dvoch fakultách)
Je zvláštne, že mnohí dekani a rektori sa odvolávajú na zákon - zákon im dovoľuje vyberať školné, a preto ho vyberať budú. Chcú údajne len dodržiavať zákon. Ako je možné, že rektor EU udelil na tento akademický rok generálny pardon na platenie školného? Žeby preto, že akokoľvek veľká je snaha pridržiavať sa zákonov, pri nerozumných by sa tak slepo a jednostranne robiť nemalo?
V tom prípade buď pán rektor UK postupuje v súlade so zákonom, keď chce vyberať školné, a Právnická fakulta na UK postupuje protizákonne, lebo ho nevyberá, alebo naopak.
Študenti, ktorých sa táto téma týka:
Bratislava
Univerzita Komenského
- Lekárska fakulta(40 000 Sk - zubné lekárstvo, 25 000 Sk - všeobecné lekárstvo, 20 000 Sk - nelekárske programy)
- Fakulta managementu (školné: 30 000 Sk) NEW!!! bola všetkým paušálne odpustená polovica (na podnet pána dekana), teda už len 15 000 Sk
- Prírodovedecká fakulta (30 000 Sk)
- Fakulta telesnej výchovy a športu (22 000 Sk)
- Fakulta matematiky, informatiky a fyziky (20 000 Sk)
- Filozofická fakulta (15 000 Sk, len za letný semester)
- Fakulta sociálnych a ekonomických vied (29 000 Sk)
- Pedagogická fakulta (23 525 Sk, táto suma však bola údajne neskôr upravená na 8 900 Sk)
- Farmaceutická fakulta (30 000 Sk)
- Právnická fakulta - ŠKOLNÉ SA NEVYBERÁ NEW!!! skolné sa už vyberá, 18 000 Sk
Slovenská technická univerzita
- Fakulta elektrotechniky a informatiky (3 000 Sk)
Trnava
- Filozofická fakulta UCM (21 000 Sk)
- Filozofická fakulta Trnavskej univerzity (17 000 Sk)
- Právnická fakulta Trnavskej univerzity (26 000 Sk)
Nitra
- Fakulta ekonomiky a manažmentu na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite (36 000 Sk)
- Univerzita Konštantína Filozofa (20 000 Sk)
Banská Bystrica
- Ekonomická fakulta Univerzity Mateja Bela (10 500 Sk)
… a samozrejme, ešte mnohé ďalšie fakulty a univerzity, ktoré sa snažia pridŕžať spomínaného zákona
BUDEME RADI, AK BUDETE KOMENTOVAT NA UVODNEJ STRANKE SITUACIU NA VASEJ FAKULTE / UNIVERZITE. UVEDTE KONKRETNY NAZOV, SUMU, AKU SI ZIADAJU, A OKOLNOSTI, RESP. HISTORIU VYBERANIA SKOLNEHO U VAS.
V rámci Filozofickej fakulty UK je množstvo odborov, na ktorých sa školné týka každého štvrtého, pri niektorých dokonca každého tretieho študenta.
Na UCM už študentom poprichádzali stanoviská k ich odvolaniam. V doložke jedného konkrétneho študenta bolo doporučenie zo strany vedenia školy, že ak si štúdium nemôže dovoliť, nech ho zanechá.
Na jednej škole údajne piatakom povedali, že ich k štátniciam nepripustia až dovtedy, kým školné neuhradia.
Mnohí študenti sú tretiaci alebo piataci, a teda sa nedokážu v týchto podmienkach neistoty a hrozby platenia v niektorých prípadoch až astronomických súm plne sústrediť na prípravu bakalárskych alebo diplomových prác, už nehovoriac ani o štátnych skúškach.
Za zaujímavú navyše považujeme skutočnosť, že hoci v oboch zákonoch (131 aj 363) sa hovorí o študijných programoch, niektorým študentom, ktorí boli prijatí na študijné odbory ešte podľa starého zákona, napriek tejto očividnej nezhode daných pojmov tiež prišli výzvy na úhradu školného. Podľa nás sa to opäť dá považovať za dôkaz buď nesprávnej implementácie zákona, alebo správnej implementácie nesprávneho zákona, ktorý by musel byť napísaný úplne inak, ak išlo ministerstvu o spoplatnenie všetkých študentov, ktorí presiahli svoje štúdium. Zákon by totiž musel byť napísaný pozornejšie, a nie "šitý rýchlou ihlou". (Dôkazom pre pochybnosti o kompetenciách autorov zákona, a koniec-koncov aj jeho prijímateľov, je podanie žaloby koaličných poslancov na Ústavnom súde, a ďalej nedávna novelizácia novely, ktorá dovolila, aby profesori na vysokých školách mohli byť vo viacerých pracovných pomeroch.)

Príspevky (RSS)
Apríl 2nd, 2008 o 23:58
Podla smernice dekana PdF 22 258 Sk/AR, suma 8900 Sk sa napadne podoba na sumu 8903 Sk co je zaklad na stanovenie skolneho Ministerstvom Skolstva.
Apríl 4th, 2008 o 23:15
hm.. vazne.. len tri koruny
Apríl 6th, 2008 o 16:56
Chodim na Pdf UK a prislo mi zaplatit 22 258 SK, ale teraz vraj senat na zasadani schvalil sumu 8900 SK, ale domov nam este nic neprislo, ze nastala nejaka zmena alebo tak….takze pokial sa nic nestane musime ratat s tou vyssou sumou…
Apríl 11th, 2008 o 23:23
Študenti Filozofickej fakulty Trnavskej Univerzity majú platiť 17 000 - Sk. Týmto som poverený informovať všetkých zúčasnených študentov o stave poplatkov na TU. Ohľadom ostatných katedier budem informovať.
Zdraví Ivan Lulják
Apríl 14th, 2008 o 12:44
na Fakulte ekonomiky a manazmentu v Nitre na SPU je to 36 000 Sk a uz nam hrozia disciplinarnym konanim
na UMB Ekonomicka fakulta 10 500 SK(overeny zdroj)
Apríl 14th, 2008 o 15:31
Maťo
Zatiaľ nezaplať, je to protizákonné. Nebol si 2 mesiace dopredu pred začatím školského roku patrične informovaný. Keby proti Tebe náhodou zaviedli disciplinárne konanie, alebo nebodaj Ťa vyhodili, daj vedieť!
Apríl 14th, 2008 o 18:12
ja som z Trnavy z TU, a u nas napr. ta vyhlaska o poplatkoch bola znama viac nez dva mesiace pred zacatim skolskeho roka, rektor TU ju totiz schvalil uz 27.11.2006, takze napr. u nas sa tento argument neda pouzit.
Apríl 15th, 2008 o 9:41
Bob
Tiež som z Trnavy, ale o tejto výhlaške nič neviem. Spýtam sa Ťa inak, vedel si počas zápisu, že máš platiť? Dostal si v júli 2007 oznam o platení do zápisu? My to konkrétne vieme od 23. októbra 2007, keď po prvýkrát zasadol Štrajkový výbor TU. I.L.
Apríl 15th, 2008 o 9:43
Apropo Bob
Ako mohla byť vyhláška známa už v novembri 2006, keď zákon oficiálne vstúpil do platnosti až v marci 2007?
Apríl 16th, 2008 o 10:07
Tyka sa to aj UKF Nitra, vyrubali 20.000SK.
Apríl 17th, 2008 o 18:40
Kolegovia
Čo študujete v Banskej Bystrici dajte vedieť. Údajne sa v tomto meste má súdiť študent s Univerzitou ohľadom poplatkov a disciplinárky? Je to pravda? Aké je pozadie tohto prípadu? I.L.
Apríl 25th, 2008 o 10:03
farmacia - platime skolné 30.000Sk.Nemali by mať vsetky fakulty Uk jednotnu sumu?Aj my chceme platit len 20000 ako matfyz.
Apríl 29th, 2008 o 22:48
co shishi?? chces platit 20 000?? ked uz, tak ja chcem platit jak FEIka - 3 000
Máj 16th, 2008 o 15:42
Na TU vo Zvolene Fakulta Environmentalnej a Vyrobnej Techniky(FEVT) si zapytali 22250SK
Máj 18th, 2008 o 10:39
v piatok mi volala pani zo studijneho ze do pondelka mam zaplatit 20000 inak ziadne statnice - ktore mam prave v pondelok..takze zial nebola uz ina sanca nez to vyplatit ak chcem dokoncit skolu , pekné.. pan rektor sa moze hanbit, nezobrali mi ani jedno odvolanie, jednou vetou mi vsetko zamietli
Máj 18th, 2008 o 10:40
aby som nezabudla som z PF UKF Nitra
Máj 21st, 2008 o 13:12
Prave som sa tu docitala, ze Pravnicka fakulta skolne nevybera…. Tak aby som vas informovala, studujem na pravnickej v poslednom roku a predtym (do r. 2006) som bola subezne dva roky na FiF UK…a ano, z PF UK mi dosla vyzva na zaplatenie skolneho! Takze asi aj nas pan dekan sa rozhodol pridat k “stadu”
Máj 21st, 2008 o 16:48
carovne je aj to, ze ked chce clovek zistit, akym sposobom bolo skolne pouzite na skvalitnenie jeho studia…(ja osobne som bola pocas tohoto semestra v skole cisteho casu tri dni a chcu 15)….neexistuje ziadna kompetentna osoba, ktora by mu uspokojivo odpovedala….
Máj 23rd, 2008 o 11:11
pridavam sa k Teddy z prava… Treba aktualizovat ze PRAVNICKA FAKULTA UK UZ VYBERA SKOLNE. 16.5. mi dosla vyzva lebo studujem subezne aj na prave aj na managemente ze do konca maja treba zaplatit 18.000. asi si to radsej nechali na neskor, aby sme nemali cas popri statniciach vypisovat ziadosti o odpustenie, ale rovno zaplatili…
Máj 23rd, 2008 o 13:38
dva subezne odbory na KU v RK 20.000…
August 23rd, 2008 o 11:19
Na UCM v Tnave, Institut fyzioterapie, balneologie a liecebnej rehabilitacie chcu 21 000.
September 1st, 2008 o 9:39
FHV UMB 16 500, este mi neprisla vyzva na zaplatenie a do 7 dni mam hlasit zmenu poistovni, este ze si davaju na cas…
September 1st, 2008 o 21:23
V Trnave na fif. TU žiadajú dokonca aj potvrdenia ako dodatok k čestnému prehláseniu. Mám pocit, že register študentov buď neexistuje, alebo je v ňom príšerný bordel. Študenti fif TU majú zaplatiť 17 000.
September 3rd, 2008 o 22:41
Na Právnickej fakulte UK neumožňujú zápis študentom, ktorý v akademickom roku 2007/2008 neuhradili školné a nepredložia o tom pri zápise doklad o zaplatení. Jednoduchá cesta, ako sa zbaviť “trucovitého” študenta - nezapísal si sa na štúdium, tak ťa vylučujeme … vyhnú sa tak ceste cez disciplinárnu komisiu !
September 6th, 2008 o 22:07
Milan stále sa môžeš brániť, že boli porušené Tvoje ústavné práva.
Priatelia podľa spoločnosti Brent consulting /prevádzkuje server http://www.skolne.sk/ väčšina univerzít /Univerzita Komenského, Trnavská univerzita vybrala peniaze nezákonne. Vyplnte čo najviac ľudí ten dotazník, to by bol tvrdý tlak na univerzity …
September 6th, 2008 o 22:09
Výzva pre Kiku ÚCM.
Ak si na Unistri vstúp do skupín Anti-skolne a Stop poplatkom - Trnavská univerzita. Je to skupina aj pre UCM…
September 19th, 2008 o 13:35
SPU v Nitre, Fakulta ekonomiky a manažmentu - školné vo výške 21 000 Sk s termínom splatnosti do 31.10.2008.
September 20th, 2008 o 21:52
PF UKF Nitra!!! Platit tych 20.000,- alebo nie? Odvolanie zamietnute ako pisala “Janisko” a do 30.9.´08 treba zaplatit. O povinnosti zaplatit poplatok ma informovali zaciatkom septembra, aj to nie pisomne, alebo je to jedno akym sposobom a kedy ma o tom informuju? Dakujem za odpoved.
September 20th, 2008 o 21:58
Je to formalne jedno, ci Ti to daju pisomne alebo nie, podstatne je, ci maju vysku skolneho stanovenu v nejakom vnutornom predpise univerzity alebo fakulty, ako presne je to tam naformulovane a ci si povinny naozaj platit.
September 21st, 2008 o 9:54
A kde sa to vsetko dozviem? V tych dokumentoch fakulty som to nenasiel
Ale docital som sa, ze student ma pravo na jeden riadny a 2 opravne terminy. Ja som prvy termin vynechal a na druhom som bol zial uspesny len z 2 okruhov, tak si treti okruh musim zopakovat. A teraz by som mal mat podla toho poriadku este jeden termin, ale je uz v dalsom akad. roku, ale za 20.000,- pri com nebudem vobec studovat iba budem vedeny a zapisany na skole ako student, lebo ten termin je az v January, alebo vo Februari. To akoby som platil za jednu skusku tu sumu (za nic).
September 21st, 2008 o 11:43
Ak si nikde pod legislativou fakulty resp. univerzity nenasiel ZVEREJNENY predpis, ktory by stanovoval vysku skolneho, nemozu od Teba ziadat zaplatit ho. To by bolo vypalne a nie skolne. Zabranit Ti zapisat sa do dalsieho roku studia Ti nemozu zamedzit, ale mozu sa teoreticky pokusit vylucit Ta zo skoly.
Skus pisomne poziadat dekana, nech Ti umoznia vyuzit Tvoje pravo a nech Ti stanovi termin. Minimalne, ak je to ferovy clovek, neverim, ze by Ti na poziadanie neodpustil vacsinu skolneho. Ak nie, zavana to, podla mna, podvodom, aby ziskali od niektorych studentov navyse skolne a treba to pro forma posunut rektorovi. A daj to tiez pisomne ministrovi skolstva, nech tam spravi poriadok. Univerzity maju sice samospravu, ale moze im priskrtit financie.
September 21st, 2008 o 20:56
Odvolanie mi uz rektor zamietol, takze musim tych 20.000,- platit. A zajtra mam zapis a do piatku zaplatit sumu.
September 21st, 2008 o 21:51
Zatial sa zapis.
), spravil skusku a zamaval im.
Napadla ma jedna moznost, ako by si si teoreticky mohol “znizit vysku skolneho” pomocou § 92 ods. 5 druha veta zakona o VS. Este ju preskumam, ci sa fakt nemylim. Znamenalo by to vsak, ze by si musel prerusit studium na rok a pol, ci skor dva a musel by si si podat prihlasku na studium hocijakeho studijneho programu v prislusnom stupni studia (t.j. ak si na magisterskom, tak na magisterske), za ktory sa plati iba nejaka mala ciastka, dostat sa nan a zapisat sa. Po preruseni (po tych dvoch rokoch) by si sa opat zapisal na PF UKF, zaplatil pomernu cast skolneho (povedzme, za 1 mesiac
September 21st, 2008 o 21:59
Prosim Ta, stiahni mi vnutorny predpis univerzity, v ktorom je stanovena vyska skolneho, a skopiruj ho sem cely alebo mi ho posli na snehulienka.z.matfyzu@gmail.com. Mozno sa aj z toho da daco pouzit.
Mna to k tomu predpisu nepusti. Link by mal byt: https://doc.ukf.sk/mod/resource/view.php?id=1390
Vdaka.
September 22nd, 2008 o 14:16
No, presne sem som sa dostal aj ja a kedze je to autorizovany pristup, nemam ho tam ani ja. Len z vedenia skoly niekto. A v ostatnych dokumentoch to nie je.
September 22nd, 2008 o 18:45
Vyziadaj si teda pisomne z vedenia skoly, nech Ti poskytnu autorizacne udaje. Nemozu predsa od Teba pytat peniaze, ked Ti neumoznia zoznamit sa so znenim vnutorneho predpisu.
September 20th, 2008 o 22:09
V Trnave zatiaľ ticho, ale je viac ako pravdepodobné, že v októbri na začiatku roka začne harmatanec. V Trnave to budeme riešiť opätovným vznikom štrajkového výboru, pričom tento bude zahrňovať nielen TU, ale bude snaha získať aj študentov povinne platiacich na ostatných univerzitácjh v Trnave /TU, UCM/.
Október 5th, 2008 o 12:56
Ja chodim na UKF, fpv a dva tyzdne pred zapisom mi prisiel papier, ze mam DO ZAPISU zaplatit 20 000 skk…. akoze som bola riadne nasrata, lebo kde by som ja za 2 tyzdne zohnala 20 000 skk?
Október 13th, 2008 o 20:31
Ekonomicka tiez vybera skolne 26 100sk, len ayb ste vedeli:( a to som uz po zapise.
Október 14th, 2008 o 10:49
Kazda VS moze vyberat skolne. Podstatne je, ci ho vybera v sulade s pravnymi predpismi. Mas nejake podozrenie, ze by sa tak nedialo? Napis podrobnosti.
November 29th, 2008 o 10:17
Ahojte,
Na Fif Uk je aktuálne školné 2O OOO. a nie ako ste uviedli 15. 000 SK len za letný semester.
November 29th, 2008 o 12:28
Rozumiem Karla a ďakujem. Musela si platiť? Daj vedieť aká je situácia na ÚK.
November 29th, 2008 o 21:32
áno musela som zaplatiť, lebo súbežne študujem, len prvú splátku, teda 10.000, som sa odvolala, že mám vynikajúci prospech…..a mám veľkú šancu že nebudem paltiť vobec, alebo len polovičku, teda tých 10. 000 čo som im už zaplatila. To mi povedali na štúdijnom, ked som im povedala na čo som sa odvolala. Tak dúfam, že mi to výjde…..uvidíme….
November 30th, 2008 o 11:28
Karla, je to celkom možné, pretože veľaplatiacich študentov sa bráni a pritlačili Univerzitu k múru prostredníctvom zmluv s istou firmou. Tak Univerzita musí čiastočne ustúpiť. Ak chceš získať peniaze naspäť, rozhodne vyolň formulár na stránke
http://www.skolne.sk
December 2nd, 2008 o 22:17
Teraz sa ku mne dostala fáma, že vraj sa schválilo, aby na Fif Uk bolo školné na budúci rok vyše 44 tisíc. idem si to overiť cez dostupné orgány, a ak to bude pravda, a ak to je už schválené môžu sa všetci na Fif Uk tešiť, čo platiaci študenti spravia. 44 ticís nebude, jednoducho. to je dosť vysoká suma na štátnej škole, to im jednoducho neprejde…..:)Dvojnásobok toho, čo sa platí za tento akademický rok. dúfajme, že je to len fáma a nie pravdivá informácia:)
December 3rd, 2008 o 20:34
Karla, prosím daj mi vedieť, či to je skutočnosť. Tak to potom už bude ostrejšie vystupovanie voči univerzitám. Konkrétne fif. ÚK je toho celkom schopná urobiť, takže až také nereálne to byť nemusí.
Rozhodne informuj…
December 3rd, 2008 o 20:57
ahoj. je to pravda. dnes som zašla na štúdijné oddelenie za človekom, ktorý to má na starosti a spýtala som sa ho priamo, že či je táto fáma pravdivá. a povedal mi, že áno, že už chýba len podpis dekana. ja som mu na to odpovedala, že či si myslí, že je to v poriadku platiť na štátnej škole 44 tisíc ročne, že to už si môžem priplatiť 20 tisíc korún a môžem ísť študovať na Bratislavskú vysokú školu práva, kde študuje slovenská smotánka. A on my na to odpovedal, že kludne, oni nikomu nebránia. A hovorí mi, že viete prečo bude 44 tisíc? a ja že nie. A on mi na to hovorí, že štát na nás čo sme prekročili štandartnú dlžku štúdia nedáva nič a za tých, čo neprekročili dáva 70 až 80 tisíc, tak sa rozhodli, že dajú polovicu a to 44 tisíc ročne. všetko bude vysieť na internete do konce decembra, tak mi povedal. Nebojte sa v čas sa všetko dozviete. a pri nom sedel študent, ktorý je v študentskom parlament a ten bol ticho a nič nehovoril, dokonca sa na mna ani nepozrel. Asi sa bál. Takže študenti Fif Uk pripravte sa, aby ste neboli prekvapení 44 tisíc na akademický rok 2009/2010:)
December 4th, 2008 o 20:45
Karla zdá sa že situácia sa bude radikalizovať a Univerzita odpovedá zákernými krokmi na postup študentov, ktorí napadli prostredníctvom spoločností vyberanie výpalného. Podľa možností informuj a budeme sa snažiť opätovne založiť štrajkový výbor. Ak máš spolužiakov vyzvi ich na stretnutie a organizujte sa.
Podobne to začneme robiť aj mi na Trnavských univerzitách.
Inak aká je situácia medzi študentmi na ÚK?
December 5th, 2008 o 12:46
Ahojte, neviem kam sa mam obratit, studujem na FHI EU, a dnes mi prislo zamietnutie žiadosti o odpustenie skolneho poplatku na akademicky rok 2008/2009. Musim zaplatit 26 100 SK do 31.12.2008. Nemam tie peniaze a neviem odkial ich zohnat. Odvsadial pocuvam, ze ked to nezaplatim, letim zo skoly. Som uz v tretom rocniku, bola by skoda skoncit pol roka pred statnicou. Ked som nastupoval na EU, tento zakon neexistoval, ak by existoval, pravdepodobne by som ani nesiel studovat. Co mam teraz robit??
December 5th, 2008 o 19:01
no trvino, Tvoj prípad je veľmi vážny. Skús niekoľko možností.
1. Podaj žiadfosť o Generálny pardón z dôvodu ťažkej finančnej situácie. Pravdepodobne ho rektor zamietne.
2. Požiadaj o splátkový kalendár
3. Obráť sa na ministra školstva a popíš mu svoju situáciu, aby aspoň videl kam dospeli jeho kroky touto reformou.
Rozhodne skús svoj problém medializovať.
December 5th, 2008 o 20:33
ahoj. Situácia na filozofickej fakulte je zatiaľ v pohode, neviem, každému o kom viem , že platí, som to povedala, čo sa chystá a čo som sa dozvedela. Ale zatial je zbytočné niečo robiť, lebo ešte to nie je oficiálne, až ked to bude oficálne. Lebo sa to môže brať ako fámy….všetci sú prekvapení. uvidíme, zatial to i tak ešte nie je oficálne….situácia na uk je čo ja viem, záleží od prípadu….ja som zaplatila takže nemám problémy a ešte ked mi dekan, či rektor odpustí školné za súbežné štúdium, tak budem štastná, ale už treba myslieť i na budúci akademický rok:)
December 5th, 2008 o 20:35
až vtedy sa bude niečo diať, ked to bude oficálne. Myslím si, že každého kto o tom nevie, a ak táto čiastka bude fakt reálna, tak nebude chcieť platiť toľko. Za štátnu školu?:)
December 13th, 2008 o 8:51
ahojte, budem písať prácu o poplatkoch na Vš. Budem porovnávať Slovensko s Francúzskom. Vedel by mi niekto z vás poradiť, čo si mám všetko pozrieť čo sa týka legislatívy na Slovensku ohľadom poplatkoch? dakujem
December 13th, 2008 o 14:35
Skús celkovo stenoprotokol rokovania NR SR ohľadom vysokoškolského zákona z roku 2007 /marcová schôdza/
December 20th, 2008 o 17:08
ahojte všetci, pozrite si http://www.fedu.uniba.sk v sekcii štúdium prehľad poplatkov na Univerzite Komenského na ďalší akademický rok….no možno budete niektorí prekvapení:)
Január 3rd, 2009 o 11:28
Karla: myslím, že sme v podobnej situácii - študujeme na FiFUK - a aj ty si zaplatila školné 10tis. (tak ako ja) a podala si žiadosť o odpustenie. Nemáš nejaké aktuálne info - dokedy mieni rektor/dekan na tie žiadosti odpovedať??? O chvíľu budú chcieť druhú splátku, tak by bolo fajn vedieť, na čom sme. (Inak ten ich spôsob komunikácie to je vrchol!).
Ty si po zaplatení dostala od Fif potvrdenie o zaplatení? Ja som si bola pýtať na študijné a dozvedela som sa, že oni také nedávajú (!!!!). Takže v podstate pokojne môžu poprieť, že peniaze dostali (to, že mi podpísali výpis z e-bankingu veľkú hodnotu nemá).
A k tým poplatkom na UK - to je fakt prekvapenie, že na FiF sa platí najviac. (To asi za to “high-tech” vybavenie, čo je na všetkých katedrách).
Pa a želám všetkým všetko dobré v novom roku!
Január 4th, 2009 o 9:21
ahoj hela:)
áno aj ja som zaplatila, nemala som na výber, pretože síce na pg fakulte je nižšie školné, to je moja druhá škola, ale i tak som v podstate bola donútená zaplatiť fif uk. Podala som žiadosť, takže ani tebe nič nedošlo, neviem ale ja idem urobiť bordel k madarasovi a richterovi, preotže viem už o dvoch ľudoch, že im už zhruba 22.12 poslali vyjadrenie k ich žiadostam, jednému chalanovi odpustil 5 % dekan za sociálne dôvody a druhej dievčine, ktorá ako ja študuje na dvoch školách, na Filozofickej a na Lekárskej, pričom na Lekárskej mala najvyššie prospechové štipendiu a priemer 1,00 jej to dekan FiF neuznal prospech a musí zaplatiť celé školné, ale môže sa odvolať rektorovi.
čo sa týka splátky, no ja som musela druhej škole vydokladovať, že som zaplatila na Fif prvú splátku školného. A kamoška mi poradila, že v pohode na výpis s banky ti dá tvoja referentka podpis a pečiatku. Tak som išla za referentkou a tá tam nebola, tak som išla za richterom, ten tam nebol ale bol tam nejakí iní, to je jedno, a som mu povedala, že potrebujem potvrdiť ten výpis, že som zaplatila prvú splátku, on že najskor sa začal ohánať podateľnou a ja že ja za to nemožem, že moja referentka má dovolenku, a jednoducho to potrebujem pre druhú školu, jednoducho to tam odo mna žiadajú, ten už vedel, že si so mnou nemože zahrávať, tak mi povedal že potrebuje kopiu a ja že dobre, na druhý den som pat minút pred skončením jeho uradných hodín prišla a v pohode mi to dal a odložil to do nejakého priečinku, či čo tú kopiu:)
Takže chod, a urob bordel, že si povymýšlaj a hlavne dodaj, že ked tu je také školné, alebo bude, tak aj služby k tomu majú zodpovedať:) a kraviny im tam natrep:)
No a ako som bola u toho, čo zastupoval richtera, tak som mu videla na stole nejaké vyjadrenia k žiadosťam o odpustenie, respektíve o zníženie a tak som sa urobila blbou a spýtala sa ho, že ako je to s tými žiadosťami a on že je to na rektoráte a kraviny, bol dosť zaskočený, lebo si to určite všimol, že sa pozerám na tie papiere o tých žiadostiach, a ja som sa spýtala, že kedy asi nám to dojde domov, aby som vedela, že kedy mám tu druhú splátku zaplatiť, aby som nebola daná pred disciplinárnu komisiu:) a on že nevedno:)
Nechápem s toho, ale im dvom to už došlo a to ten chalan býva v Rači, a tá dievčina na východe SR a im to už došlo a mne a čo poznám i iných im to ešte nedošlo, takže neviem, ale som s toho nervozna, takže im tam idem urobiť bordel:)
Pozri si http://www.webjournal.sk v sekcii štúdium, kde jeden chalan robil rozhovor s dekanom Fif o tom, prečo bude zvyšovať školné:)
Papapa. Aj tebe i všetkým Happy new Year:)
Január 4th, 2009 o 11:19
Ahoj,
no fakt neskutočné veci sa dejú… a tí dvaja, čo už dostali vyjadrenie - ty ich poznáš osobne alebo sú to info z druhej ruky? A v tej Richterovej kancelárii to vyzeralo tak, že už tam boli nejaké vyjadrenia ale oni to študentom neposlali??? To si bola ešte pred vianocami?
Na študijnom sú asi od siedmeho, že? Veď budeme v kontakte a uvidíme, ako sa to bude vyvíjať.
Pa zatiaľ
Január 4th, 2009 o 11:42
ahoj
Hej, poznám ich osobne, ved mi volali, a sa ma pýtali, že či aj mne došlo:) Hej, bola pred sviatkami, tak ten posledný výučbový týžden, ale neviem, možno to bola len zápisnica, neviem som stále s toho taká mimo, že oni dvaja majú už vyjadrenie a my ostatní nie. Normálne, teraz počas sviatkov som doslova trpla, kedy zazvoní poštárka:)
Včera som volala s jednou dievčinou, ktorá si tiež podala žiadosť o odpustenie a my hovorí, že i ona ide osobne za richterom, alebo madarasom, pretože jej sa už viac krát stalo, že ked im napísala žiadosť oni jej na nu neodpísali. A že jej to tiež nejde do hlavy, že prečo oni už majú a my nie:) že treba tam ísť za nimi a vydiskutovať si to s nimi:) fakt už neviem, čomu mám veriť:)
Hej, asi od siedmeho, tak asi siedmeho sa tam chystám, uvidíme, ked mi to dovtedy nepríde. Tí dvaja, boli asi jasné prípady, že to už rozhodol dekan a my ostatní, podľa dekana nie a preto, to asi poslali na rektorát:) neviem, nechápem:)….
pa zatiaľ:) veľa štastia budeme to potrebovať obe:)
Január 4th, 2009 o 11:55
Ahoj,
aj ja tam asi pôjdem siedmeho (to tam budú poobede) - možno by bolo fajn, keby sme sa tam stretli viacerí.
A čo sa týka odpovedí na žiadosti - o všetkých musí rozhodovať rektor. Dekan je iba mediátor, ktorý tie žiadosti posiela.
A myslím, že tých jasných prípadov na odpustenie/zníženie je tam viac, ale oni takticky vyčkávajú.
Január 4th, 2009 o 17:12
Hej, hej, asi takticky vyčkávajú, aby sme im zaplatili i tú druhú splátku:) neviem, čo ja viem, ako oni rozmýšlajú:) Najskor som si myslela, že je to kvoli tomu, že moja referentka má do 5.1 dovolenku, ale ked ten chalan je u tej istej referentky a má to už doma (Šimková), tak to nie je asi pravda:) A tá dienčina je zasa u inej:) Neviem o čo im ide:) ak mi dojde do toho 7:1 dám ti vedieť:)
Január 4th, 2009 o 17:14
alebo niekomu inému, čo poznám:)
Január 5th, 2009 o 22:20
AD Hela & Karla - nastáva zaujimavá situácia. Kým nemáte rozhodnutie od rektora a od vyšších inštancii neplatte, a to rozhodne. Ak by vás vyhodili, alebo postavili pred disciplinárku, ihneď sa obrátte na média a na Ministerstvo školstva. Toto je už neslýchané, čo sa robí na ÚK
Január 5th, 2009 o 22:43
No ved termín druhej splátky je až do 18. 3. No ja rozhodne platiť nebudem, dovtedy dokým mi domov nepríde vyjadrenie dekana, či rektora, či koho to:)
Január 6th, 2009 o 19:42
Caute,
so všetkými súhlas - spôsob vyberania školného=nehoráznosť.
AD Ivan: páči sa mi tvoja skratka ÚK, dobré je to! Aj ked určite to tak nepíšeš úmyselne.
UK to bola Univerzita Komenského, ÚK=Ústav koko*ov. Tak to teraz je
Zdravim vas a nedajte sa!
Január 8th, 2009 o 9:53
Všetkým čo musia platiť,
priatelia o niekoľko hodín zverejnímmaily na kanceláriu predsedu vlády, na kanceláriu predsedníctva Smeru, na kancelárie oblastných výborov Smeru, na kanceláriu tajomníka ústredia Smeru a navrhujem, aby sme všetci prešli v novom roku do útoku a zaplnili tieto mily ostrými protestmi proti školnému. Musíme niečo robiť teória už nestačí, teraz musíme pánov v Smere dokázať, že to čo robia v študentskej otázke nie je ľudová politika…
Január 8th, 2009 o 15:49
AD Jozef - používam túto skratku od septembra. Všetka česť, pôvodne to bola hra slovíčok a Ty si si to všimol:) Všetka česť Tvojej všimavosti. prvý krát to bola len chyba, odvtedy to bolo skôr úmyslom ako chybou, ale máš pravdu:) Tak tá skratka dľa mňa znie ako si ju napísal:D
Január 12th, 2009 o 19:01
No ja sa len chcem pridat, ze dnes mi oznamili z FM UK, ze musim zaplatit za tento skolsky rok u nich, aj napriek tomu, ze si platim na druhej univerzite, ktoru studujem subezne a tym padom sa na mna vztahuje zakon, podla ktoreho mam platit za prekrocenie studia, lebo prvy rok som neplatila ani na jednej skole, takze tento rok musim zaplatit obidve…cista retroaktivita, podla mna lebo tymto si vlastne platim za prvy rocnik podla tohto hm
a len tak na margo, este nemam odstudovanych tych sest semestrov zadarmo, ktorych dlzku by som mala akoze prekrocit, lebo som platila na UK aj za minuly rok a na druhej univerzite mi to odpustili…takze tak, este mam odstudovane zadarmo len 4 semestre a zajtra im to idem na studijne povedat a ak mi to neuznaju, tak sa pridavam a zacinam vypisovat listy na ministerstvo, lebo to nie je normalne!!!!!!!!
Január 12th, 2009 o 19:06
Ala,
ak študuješ dva odbory, tak rozhodne nemusíš platiť za obidva, ale len za jeden. Teda ak si už zaplatila na inej univerzite, nikto nemá právo požadovať od teda peniaze. Navyše onedlho bude premlčacia lehota. Ako je to na ÚK bude vedieť Snehulienka z matfyzu…:)
Odporúčam nezaplatiť, to že si nezaplatila minulý rok nie je Tvoja chyba…
Január 12th, 2009 o 21:49
no ved ja viem, ale tety na studijnom to ocividne nevedie a vytacaju ma teda riadne no ale co sa tyka tych dvoch odborov tam ide o ten zakon 113a, ods. 9 a 10 ze prekracujem standardnu dlzku studia a tym padom ich nezaujima z studujem dve skoly ale ze mam uz za sebou viac ako sest semestrov akurat ze oni sa nepozreli poriadne ze len styri som mala zadara a to im idem presne zajtra “vysvetlit” a aka premlcacia lehota mozes mi o nejak polopate vysvetlit? dik
Január 12th, 2009 o 21:51
no jaj zabudla som dodat ze som v tretom rocniku a zacala som studovat pred rokom 2007, preto ten zakon 113 o prekroceni a nie ten ze by som mala mat jednu zadara a druhu platit
Január 13th, 2009 o 19:08
Ala
a študovala si pred tým ako si začala tieto dva odbory na inej škole?
Január 13th, 2009 o 20:21
nie nie iba tieto dve som zacala naraz pred tromi rokmi hm pomoze to niecomu?
Február 19th, 2009 o 20:19
ahojte, neviem čo mám robiť, akurát mi napísal rektor uk že mi polovicu zo školného odpustil. avšak má to háčik:)
študujem súbežne na pedagogickej ako i na filozofickej fakulte. zaplatila som prvú polovicu zo školného filozofickej fakulte a odvolala som sa:) potom mi prišiel papier, že mám zaplatiť i pedagogickej fakulte:) tam mi povedali, že mám napísať dekanovi, že som zaplatila filozofickej fakulte, a že moja žiadosť sa nachádza na dekanáte filozofickej fakulty, plus tam mám dať doklad o zaplatení prvej polovici školného na účet filozofickej fakulty:) tak som aj spravila:) a teraz po dvoch mesiacoch mi priešiel toto spomínané rozhodnutie od rektora, že mi znižuje školné na základe kladného rozhodnutia dekana Pedagogickej fakulty, v štúdijnom odbore na pedagogickej fakulte. a neviem čo mám robiť. Ja som zaplatila školné filozofickej fakulte a na filozofickej fakulte som sa i odvolala:) a zrazu mi pošlú že mi znižujú školné na pedagogickej fakulte:) tak mi teda povedzte čo mám robiť:)
Február 21st, 2009 o 19:16
Karla počúvaj. Tvoj problém je charakteristickou ukážkou bordelu na slovenských univerzitách. Ak máš doklad o zaplatení, tak si urob kopiu a odnes ju na štúdijné oddelenie a druhú na sekretariát dekanátu PF. Ak to odovzdáš, svoju úlohu si si splnila a o viac sa nemusíš starať. Ak by Ti aj napriek tomu robili problémy, task odporúčam zaslať snažnosť na Ministerstvo školstva, pretože je to jednoznačne porušenie zákonov….
Február 21st, 2009 o 22:15
ja som to na pedagogickej vydokladovala, aj na filozofickej ešte pred dvoma mesiacmi:)
no ved hej, to mi povedali na filozofickej, že si to mám vyriešiť na pedagogickej fakulte, ale že je to protiprávne:)
no tak píšem list rektorovi, dekanovi pedagogickej fakulty, dekanovi filozofickej fakulty, a napíšem ako vravíš asi aj na ministerstvo:)
proste dekanovi pedagogickej fakulty som jasne napísala i vydokladovala že som zaplatila filozofickej fakulte a neviem, či sa na rektoráte pomýlili, že namiesto filozofickej uviedli pedagogickú, neviem:) každí mi to vraví, že je to protiprávne:)
neviem, no na pedagogickej som tretiačka, na filozofickej prváčka, neviem, neviem, neviem, nechápem:) možno, že preto, že ked som začala študovať na pedagogickej ako prváčka som súčasne bola zapísaná do prvého ročníka na filozofickej, avšak toto štúdium som si ihned po zápise zanechala, oficálne to mám vydokladované dekanom filozofickej fakulty, ale i tak, mi to nemožu zarátať, predsa, ved ked by som aj prekračovala, platím filozofickú, takže na pedagogickej fakulte, alebo na rektoráte majú asi bordel:) takže ako vidím, píšem listy na tieto štyri inštitúcie a až potom sa uvidí:) ved zatial mi nikto nevolal, že by niečo odo mna chcel, že by som nezaplatila školné:) ani z jednej ani z druhej fakulty:) proste bordel:)
Február 23rd, 2009 o 19:08
Správny postup si doteraz zvolila. Rozhodne napíš aj na ministerstvo. Keby náhodou Ťa nejak perzekvovali //disciplinárne konanie/ daj vedieť… Obrátime sa na média…
Február 23rd, 2009 o 19:34
no už som napísala rektorovi:) a uvidím aká bude odpoved:) dnes som to akurát poslala:) ja pevne verím, že je to len administratívna chyba:)
Február 28th, 2009 o 21:20
a ako to dopadlo? Ešte zrejme odpoveď nedošla?
Marec 1st, 2009 o 15:16
ešte nič:) to si ešte počkám:) na rozhodnutie:)
Október 27th, 2009 o 18:47
Ahojte. Studujem momentalne na farmaceutickej fakulte 5.rocnik, od roku 2005, bez prerusenia. V roku 2006 som zacala studovat este FTVS, ktoru som ukoncila minuly rok ako Bakalar. Za dva rocniky na FTVS- druhy a treti, som platila v ramci subezneho studia na dvoch fakultach. ALE!! myslela som si ze je vsetko zazzehane, az do minuleho tyzdna, ked mi doslo oznamenie o POVINNOST ZAPLATIT 30000sk za prekrocenie stamdardnej dlzky studia!! na studijnom mi vysvetlili, ze sa rocniky spoccitavaju, a ze ked nebol zakon, cize rok 2006 mi teraz pripocitali k mojej standardnej dlzke studia..neviete mi nejako pomoct? mozem sa nejako schopne na nieco odvolat??? alebo co mam robit aby tych hore osvietilo a odpustili mi to??? ved to je na hlavu postavene cele…!!! ak mi viete niekto nieco k tomu napisat, povedat, prosim na moje mailovu adresu, pretoze tu som prvy krat a velmi sem chodit nebudem..dakujem, linHruzikova@gmail.com
November 8th, 2009 o 17:30
Študujem na Prešovskej univerzite a prišlo mi, že mám zaplatiť školé 700 eur, lebo podľa nich súbežne študujem na dvoch vysokých školách.
Na prvý zápis som bola v KE na Technickej univerzite…. keď mi prišiel papier, že ma na odvolanie zobrali na Prešovskú, tak som sa bola v KE odhlásiť a zapísala som sa na Prešovskej Univerzite.
Na zápise na PU sme vypisovali Čestné vyhlásenie a tam som uviedla,že som sa zapísala na TUKE ale, že som už skončila, lebo som si vybrala ich školu.
Lenže na študíjnom oddelení nám dotyčné pani tvrdia, že ak sme sa zapísali v Ke na TUKE tým pádom sme do konca školského roka 2009/2010 študentami TUKE ako denní študenti pričom sme sa tam boli odhlásiť, že nenastúpime na ich školu, pretože chceme študovať na Prešovskej Univerzite.
Ale aj napriek tomu nám tento poplatok za školné vo výške 700 eur nechcú odpustiť a svorne tvrdia, že musíme zaplatiť, pretože súbežne študujeme na oboch VS.
Nevieme už čo máme robiť, pretože poznáme aj iných študentov, ktorí prestúpili z jednej školy na druhú a im nič také neprišlo. Prečo my máme platiť za štúdium a iní nie.
Tvrdia, že až v treťom ročníku môžeme požiadať dekana o “odpustenie” poplatku ale , že na túto skutočnosť sa nemáme spoliehať.
Zhrozujúce je, že na zápise nás nikto neinformoval, že ak sme náhodou zapísaní inde a chceme isť na PU v PO, tak budeme musieť platiť školné…len preto, že sme prestúpili resp. zanechali štúdium v KE preto, aby sme mohli študovať (bezplatne podľa nás) práve na Prešovskej Univerzite.
Prosíme Vás o pomoc, pretože sme bezradní a suma 700 EUR len zato, že sme si vybrali PU v PO je pre nás nie pekným prekvapením.
Za skorú odpoveď Vám vopred ďakujeme.
November 24th, 2009 o 12:57
UMB Fakulta humanitných vied, história - školné 500,-Euro povinné už pri zápise!
November 28th, 2009 o 19:40
Filozofická fakulta UK v Bratislave, muzikológia - školné za prekročenie štandardnej dĺžky štúdia 1 460,- EUR - prišlo to ako výzva s termínom uhradenia do 15.12.2009 bez možnosti odvolať sa. Týka sa to môjho syna, ktorý študoval v ak.rokoch 2004/2005 a 2005/2006 na MTF STU v Trnave - zanechal toto štúdium a po roku začal študovať na FF UK v Bratislave - denná forma štúdia. Minulý ak. rok bola výška školného 20 000,- Sk teraz viac ako dvojnásobok!!!! máme doma “pekný vianočný darček” Nemám už ani slov na toto lebo keďže syn je denný študent, nemá zamestnanie, len sem tam nejaké brigády, väčšinu výdavkov súvisiacich so štúdiom mu uhrádzame my. Ja neviem či si toto nikto neuvedomuje, že odkiaľ takýto obnos peňazí to tí študenti majú vziať??? Veď ani pre rodičov toto nie je jednoduché….
Ďakujem.
December 10th, 2009 o 17:28
Prešovská Univerzita
Tak ja študujem na Prešovskej Univerzite, externe, detašované pracovisko Dubnica nad Váhom.
Hneď ako sme sa zapísali, museli sme zaplatiť agentúre 350 eur za semester. A v Prešove nikto o tom nič “nevie”. To len bola asi čistá zhoda náhod…
A teraz ešte 700 eur za prekročenie štandardnej dlžky štúdia…
Ako im dokázať nezákonné vyberanie poplatku cez agentúru???
Január 11th, 2010 o 13:04
Ahojte,mam taky problem a skutocne sa uz neviem vyznat v tych paragrafoch a skolskych ustanovenia,ci statutoch.Proste asi v roku 2000 som zanechal studium, dlho som pracoval a v r. 2007 som sa znovu prihlasil,no uz na externe studium,vtedy sa diali tie veci za skolne,tak nas premenovali na dennu kombinovanu metodu aby sme neplatili,teraz v 3.r mi volala pani zlata zo studijneho,ako vypalnik skoly,ze som neuhradil skolne za predlzenie dlzky studia,ale ved ja tomu nerozumiem ako moze na mna platit zakon ktory bol prijaty 2008. mam platit,ako som prekrocil dlzku,ked som 7 rokov pred tym nestudoval,a ak ano,tak som bol prijaty vtedy na odbor, teraz na program..mam zaplatit,alebo cim vecnym sa mam ohradit??? mam len tyzden dakujeeeem